Powstaje centrum targowo-wystawiennicze na terenach FSO
Rozpoczęły się prace budowlane na terenie dawnej Fabryki Samochodów Osobowych w Warszawie. Na działce przy ul. Modlińskiej 4 i 6B powstanie nowoczesny, wielofunkcyjny kompleks o powierzchni użytkowej 60 tys. mkw., w skład którego wejdzie centrum targowo-konferencyjne, całoroczna stała część wystawiennicza z ofertą budowlano-dekoracyjną, a także hotel klasy biznesowej, powierzchnie biurowe oraz ponad 1400 miejsc parkingowych. Nowa inwestycja to pierwszy projekt rewitalizacyjny części pofabrycznych terenów FSO na Żeraniu. Oddanie do użytku całości obiektu planowane jest w 2018 r.
Dachser stawia na Amerykę
Dachser, jeden z największych globalnych operatorów logistycznych, konsekwentnie umacnia swoją pozycję w Stanach Zjednoczonych oraz pozostałych krajach Ameryki Północnej i Południowej. Przedsiębiorstwo rozwija także usługi związane z importem i eksportem do tego regionu z różnych części świata, w tym z Polski.
Farby Jedynka wśród najsilniejszych polskich marek
Kolejny rok z rzędu marka Jedynka otrzymała tytuł Created in Poland Superbrands 2016/2017 w kategorii „Remont i wykończenie domu - farby i lakiery”. Wyróżnienie to potwierdza, że jest ona jedną z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych polskich marek w tej kategorii produktowej.
Blisko 1/3 Polaków nigdy nie robiła w domu remontu
Prawie co trzeci Polak (32%) nigdy nie robił remontu ani nie zmieniał wystroju w mieszkaniu – wynika z badania Kantar TNS na rzecz marki farb Beckers. Blisko 1/5 respondentów (19%) przeprowadziła takie prace w okresie ostatnich dwóch lat, a co szósta (16%) osoba planuje wykonać je w przeciągu najbliższego roku w sypialni, kuchni, łazience bądź salonie. W jakich sytuacjach decydujemy się na remonty? Co ósmy (13%) Polak uważa, że tego typu prace przeprowadza się przy okazji ważnych momentów bądź zmian w życiu.
Sfinks ma ofertę na przejęcie Piwiarni Warki
Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, rozmawia z Grupą Żywiec w sprawie przejęcia 67 Piwiarni Warki i współpracy w ramach rozwoju tego konceptu. Spółka otrzymała ofertę na podpisanie umów, na mocy których Sfinks ma możliwość za 12 mln zł netto stać się właścicielem sieci franczyzowej Piwiarnia Warki, a Grupa Żywiec pozostać wyłącznym partnerem piwnym zrzeszonych w niej lokali. Sfinks ma 30 dni na decyzję.
Sphinx dla dzieci w Muzeum Wojska Polskiego i Muzeum Narodowym
Sphinx, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, po raz czwarty wsparła organizację Dnia Dziecka w Muzeum Wojska Polskiego i Muzeum Narodowym w Warszawie. Obie instytucje na 5 czerwca zaplanowały dzień pełen atrakcji i edukacyjnych zabaw dla około 300 wychowanków domów dziecka i szkół integracyjnych. Z kolei restauracje Sphinx wszystkim dzieciom zafundowały posiłek.
Chłopskie Jadło z konkursem i nowym menu dla najmłodszych
Chłopskie Jadło wprowadza nowe menu dla najmłodszych i prezentuje przy tej okazji dziecięcych bohaterów restauracji, czyli trzy małe kurki. Równolegle sieć organizuje konkurs na „Imię dla pisklaków”, w którym do wygrania są 3 rodzinne weekendy w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym. Konkurs trwa do 30 czerwca br.
Sfinks planuje program motywacyjny z ceną emisyjną 3,70 zł
Spółka Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, chce uruchomić program motywacyjny, w ramach którego przez 3,5 roku może zostać objętych w sumie blisko 1,12 mln akcji, czyli 1% ogólnej liczby akcji rocznie. Nabycie praw do warrantów subskrypcyjnych uzależniono od poziomu kursu Sfinksa na giełdzie i wypracowanego przez grupę Sfinks wyniku EBITDA. Cenę emisyjną, po której osoby uprawnione obejmowałyby akcje, zarząd zaproponował na poziomie 3,70 zł. Program będzie przedmiotem głosowania na najbliższym walnym.
Beckers Designer White 3 L w innowacyjnym ekologicznym opakowaniu
Beckers Designer White to wodorozcieńczalna farba, która zapewnia efektowne wykończenie ścian i jest przy tym bezpieczna dla zdrowia i środowiska. Posiada rekomendację Polskiego Towarzystwa Alergologicznego oraz spełnia rygorystyczne europejskie normy dotyczące emisji lotnych związków organicznych. Teraz produkt dostępny jest również w ekologicznym opakowaniu – brainy-pack.
Dachser Food Logistics przejął 100% udziałów w spółce Papp Italia
Dachser nabył wszystkie pozostałe udziały we włoskiej spółce zajmującej się logistyką żywności, Papp Italia, od jej niemieckiego współudziałowca Balthasar Papp z siedzibą w Monachium. W wyniku tej operacji Dachser stał się jedynym udziałowcem spółki Papp Italia, której siedziba znajduje się w położonym na północy Włoch miasteczku Pradelle di Nogarole Rocca.
W sieci Sphinx lodowy deser w prezencie na Dzień Dziecka
Lodowy deser w prezencie, animacje i twórcze zabawy to atrakcje, jakie z okazji Dnia Dziecka zaplanowała sieć Sphinx. Od 1 do 3 lub 4 czerwca 2017 r. we wszystkich jej restauracjach do dania z menu dziecięcego będzie dodawany w prezencie deser „Mała Pychotka”. Dodatkowo, w wybranych lokalach w różne dni miesiąca, począwszy od 1 czerwca, odbędą się zajęcia z animatorami, w trakcie których każde dziecko będzie mogło m.in. własnoręcznie wykonać z filcu bohatera Sphinxa - Lampusia.
Sfinks z przychodami blisko 43 mln zł po I kw. 2017 r.
Spółka Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, w I kwartale 2017 r. osiągnęła przychody jednostkowe w wysokości 42,88 mln zł oraz EBITDA w wysokości 2,00 mln zł. W odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe i presję kosztową w I kwartale br. Sfinks przygotował nową strategię, która pozwoli mu zarządzać siecią 400 lokali w ciągu najbliższych 5 lat.