Sfinks logo

Sfinks Polska, spółka gastronomiczna i operator takich sieci jak Sphinx, Chłopskie Jadło czy Piwiarnia, porozumiała się w sprawie przesunięcia terminu nabycia Fabryki Pizzy. W ramach nowej umowy inwestycyjnej Sfinks zachowuje opcję zakupu całej sieci do 31 stycznia 2022 r., ale restauracje, które otworzył pod tym szyldem, z dniem 1 listopada przechodzą pod zarząd założyciela marki – Fabryka Pizzy sp. z o.o. Sieć ta nadal będzie ściśle współpracować ze Sfinks Polska.

Ekstraklasa logo

PKO Bank Polski jako sponsor tytularny rozgrywek Ekstraklasy w sezonie 2019/20 pojawił się w blisko 126 tys. publikacji i programów. Zapewniło to bankowi ekwiwalent reklamowy w wysokości przeszło 317,04 mln zł. To ponad trzykrotnie więcej niż w sezonie 2018/19, kiedy PKO Bank Polski współpracował z Ekstraklasą jako partner główny. Wówczas ekwiwalent reklamowy z tego tytułu wyniósł 95,5 mln zł.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa SA przelała już na konta klubów uczestniczących w rozgrywkach prawie 54 mln zł w ramach pierwszej transzy wypłat za sezon 2020/21. To blisko ¼ środków z 225 mln zł, które mają trafić do klubów w bieżącym sezonie.

Sfinks logo

Sieć restauracji Sphinx - należąca do operatora gastronomicznego, Sfinks Polska - powiększyła się o kolejny lokal, tym razem w Kielcach. Restauracja mieści się w centrum miasta, przy ul. Sienkiewicza 48/50. Sphinx po kilku latach przerwy wrócił pod ten sam adres w stolicy województwa świętokrzyskiego, ale już w odnowionym wystroju, z nowym menu oraz pod opieką nowego franczyzobiorcy.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa S.A. i CANAL+ równolegle do porozumienia dotyczącego praw mediowych, podpisały umowę o wzajemnym wsparciu marketingowym i promocyjnym na najbliższe trzy sezony. Ma to związek z rozszerzeniem współpracy w zakresie transmisji wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w Polsce do końca sezonu 2022/23.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa SA i nadawcy telewizyjni osiągnęli porozumienie w sprawie rozwiązań formalnych związanych z wpływem pandemii COVID-19 na rozgrywki PKO Bank Polski Ekstraklasy. Uzgodnienia te dotyczą m.in. ewentualnych zakłóceń w rozgrywkach, które mogą być wynikiem modyfikacji kalendarza międzynarodowych imprez piłkarskich. W efekcie Ekstraklasa SA zabezpieczyła wpływy z praw mediowych do końca sezonu 2020/21 oraz objęła kontraktami z głównymi partnerami telewizyjnymi, CANAL+ i TVP, dwa kolejne sezony, tj. 2021/22 oraz 2022/23. Dzięki temu sumaryczna wartość kontraktów w trakcie czterech sezonów (2019/20 – 2022/23), wraz z kosztami produkcji sygnału telewizyjnego przez Ekstraklasa Live Park w najwyższej światowej jakości 4K i Ultra HD, wyniesie 1 mld zł. Z tej sumy 250 mln zł za rozegrany sezon 2019/20 zostało już rozliczone.

Ekstraklasa logo

Najwyższą w historii kwotę 225 mln zł Ekstraklasa SA wypłaci klubom za sezon 2019/20. To o ponad 45% więcej niż w ubiegłym, wówczas rekordowym sezonie. Aż 31,3 mln zł otrzyma Legia Warszawa jako Mistrz Polski. Będzie to niemal dwukrotny wzrost wobec poprzedniego roku, kiedy za drugie miejsce w tabeli stołeczny klub otrzymał 15,89 mln zł.

Ekstraklasa logo

Expoza, będąca częścią holenderskiej ODMedia Group, będzie odpowiedzialna za bieżącą obsługę kanałów na YouTube: „Ekstraklasa” oraz „Ekstraklasa Archiwum” oraz strategię rozwoju ligi w tym serwisie.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa przedłuża współpracę ze sprawdzonym partnerem, który od 2014 nieprzerwanie dostarcza oficjalne piłki rozgrywek dla klubów najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Nowa umowa została podpisana na pięć kolejnych sezonów.

Sfinks logo

W restauracjach Sphinx pojawiło się nowe menu główne, a jego motyw przewodni brzmi „Jesz jak chcesz!”. Nowo wprowadzona w całej sieci karta dań to bowiem większy wybór, zestawy dla kilku osób w głównych kategoriach, swobodne dobieranie dodatków i więcej opcji zamiany. W karcie goście znajdą też zupełnie nowe dania, m.in. steki: master i ze szpinakiem, sałatkę grecką i sałatkę z falafelem, a także pstrąga z pieca czy sernik z truskawkami.

Sfinks logo

Restauracje działające w ramach sieci zarządzanych przez Sfinks Polska w I kw. 2020 r. wypracowały przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 39,88 mln zł wobec 44,66 mln zł w tym samym okresie rok wcześniej. Zmniejszenie obrotów było bezpośrednią konsekwencją zamknięcia wszystkich restauracji 14 marca z powodu pandemii. W miesiącach styczeń-luty br. sieci Sfinksa wypracowały 18% wzrost sprzedaży gastronomicznej wobec dwóch pierwszych miesięcy roku poprzedniego (odpowiednio 33,57 mln zł wobec 28,45 mln zł). Aż 9,9 mln zł spadku obrotów (61%) sieci Sfinksa odnotowały właśnie w marcu br.

Sfinks logo

W Starogardzie Gdańskim została otarta nowa restauracja Sphinx. Lokal działa przy ul. Rynek 6 i jest prowadzony przez nowego franczyzobiorcę. Sphinx to sieć należąca do operatora gastronomicznego Sfinks Polska, który zarządza także sieciami takimi jak Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy czy Chłopskie Jadło.