Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy, otworzyła w Siedlcach pierwszy gastro pub pod szyldem Piwiarnia Warki i drugą restaurację Sphinx. Oba nowo powstałe lokale mieszczą się w centrum miasta, w Galerii Siedlce przy ul. Józefa Piłsudskiego 70. Prowadzone są w modelu franczyzowym.

Sfinks logo

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami takimi jak Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy, wypracowała w 2018 r. przychody w wysokości 175,20 mln zł wobec 182,55 mln zł w 2017 r., jednocześnie zwiększając rentowność na sprzedaży do 15,4% (+2,4 p.p. r/r). W efekcie w minionym roku spółka zanotowała zysk operacyjny na poziomie 2,47 mln zł (wzrost o 7,26 mln zł wobec 2017 r.), a także znacząco poprawiła wynik netto, który wyniósł -3,44 mln zł (wzrost o 5,33 mln zł wobec 2017 r.). Ubiegły rok w Sfinksie stał pod znakiem realizacji zadań określonych w strategii – rozwoju portfolio marek, wdrażania systemu IT do zarządzania sprzedażą i rentownością, rozwoju delivery oraz pozyskiwania źródeł finansowania.

Fabryka Pizzy logo

W Krakowie ruszyła kolejna restauracja Fabryki Pizzy, należąca do grupy Sfinks Polska, zarządzającej sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki i WOOK. Lokal, w którym  będzie można spróbować pizzy oraz innych dań kuchni włoskiej mieści się przy ul. Lubostroń 22G i jest prowadzony w modelu franczyzowym.

Sfinks logo

 

Sieci restauracji Sphinx i Chłopskie Jadło, należące do spółki Sfinks Polska, zostały uhonorowane prestiżowym tytułem Superbrands 2019. Znalazły się tym samym w gronie najsilniejszych marek na polskim rynku.

Fabryka Pizzy logo

W Skierniewicach otworzyła się pierwsza restauracja Fabryki Pizzy, należąca do Sfinks Polska, właściciela sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki i WOOK. Nowy lokal, w którym serwowane są dania kuchni włoskiej, znajduje się w centrum miasta w miejscu dawnej kawiarni Vanilla Cafe przy ul. Jagiellońskiej 1. Restauracja jest prowadzona w modelu franczyzowym.

Sfinks logo

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami takimi jak Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy, wypracowała w I kw. 2019 r. przychody w wysokości 37,67 mln zł w porównaniu do 40,34 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie zysk brutto na sprzedaży wyniósł 6,04 mln zł (poprawa o 1,15 mln r/r), a zysk operacyjny 0,48 mln zł (poprawa o 0,80 mln zł r/r). Z kolei EBITDA na koniec marca br. uplasowała się na poziomie 9,03 mln zł (poprawa o 7,23 mln zł). Jednostkowy wynik netto wyniósł -2,91 mln zł (przy -1,37 mln zł rok wcześniej). Na taki obraz wyników kluczowy wpływ miały zmiany prawa dotyczące zasad rachunkowości. Po oczyszczeniu z tego wpływu widać, że spółka podniosła rentowność na sprzedaży (z 12,1% w I kw. 2018 do 12,8% w I kw. 2019) w warunkach mniejszych obrotów wynikających z niehandlowych niedziel.

Sfinks logo

Sfinks Polska - spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy i WOOK - dokonała aktualizacji strategii rozwoju na lata 2017-2022. Zamierza w tym okresie nie tylko zarządzać siecią liczącą co najmniej 400 lokali, ale także nawiązać współpracę z nie mniej niż 1000 punktów gastronomicznych w programie afiliacyjnym. Według nowych założeń strategii, Sfinks zamierza obok dokonywania akwizycji zapewniających przejęcie pakietów kontrolnych,  realizować inwestycje w pakiety mniejszościowe w przypadku konceptów o dużym potencjale wzrostu i z kompetentną kadrą zarządczą. Planuje też przeniesienie do spółek zależnych marek Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia.

Sfinks logo

Restauracje sieci Sphinx, należącej do Grupy Sfinks Polska, już po raz szósty zaangażowały się w obchody Dnia Dziecka w Muzeum Wojska Polskiego. W wydarzeniu bierze udział 150 wychowanków domów dziecka z rejonu warszawskiego oraz dzieci z klas specjalnych. Jak co roku, organizatorzy zapewnili najmłodszym wiele atrakcji, a restauracja Sphinx zadbała o obiady dla małych gości.