Kompap, jedna z największych grup poligraficznych w Polsce, wdrożyła nowy system obiegu e-faktur zintegrowany z KSeF. To rozwiązanie wprowadzone na rynek przez Komunikację Masową - podmiot specjalizujący się w generowaniu, dystrybucji i archiwizacji dokumentacji elektronicznej oraz papierowej dla największych firm finansowych, ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych w Polsce. Rozwiązanie jest, przeznaczone zarówno dla małych, jak i większych firm, pozwala na przygotowanie się do korzystania z Krajowego Systemu eFaktur i przejście na elektroniczny obieg dokumentów księgowych.

Sfinks logo

Należące do Sfinks Polska sieci restauracji SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło i The Burgers wypracowały w grudniu 2023 r. obroty w wysokości 18,21 mln zł, co oznacza wzrost o ponad jedną piątą (21,2%) rok do roku. Tym samym łączne przychody gastronomiczne sieci Sfinksa za 2023 r. wyniosły 190,9 mln zł, czyli o 13,7% więcej niż w 2022 r., choć pracowało na nie mniej restauracji – 76 wobec 78 rok wcześniej.

Sfinks logo

Do sieci SPHINX, zarządzanej przez Sfinks Polska, dołączyła kolejna restauracja franczyzowa. Jest nią lokal w tzw. Domku Lodowym, zabytkowym budynku w centrum Opola. Prowadzi ją restaurator, który miał w tym miejscu lokal pod inną nazwą, ale postanowił dołączyć do ogólnopolskiej sieci. Drugi opolski SPHINX zostanie otwarty na wiosnę w parku handlowym Ozimska.

Ponad 40% książek drukowanych w OZ Graf, drukarni należącej do giełdowego Kompapu, to zamówienia zagranicznych wydawców. Największą część eksportu olsztyńskiej drukarni, bo ponad połowę, stanowią książki dla dzieci. Zamówienia na druk w Olsztynie składają nie tylko wydawcy z Europy, ale i Kandy oraz Australii.

Giełdowa grupa Kompap, należąca do wiodących podmiotów w branży poligraficznej w Polsce, po trzech kwartałach 2023 r. wypracowała 89,13 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 14% więcej niż przed rokiem. Skonsolidowany zysk operacyjny za dziewięć miesięcy tego roku wyniósł 4,49 mln zł, a zysk netto sięgnął 3,45 mln zł. W IV kwartale Kompap podpisał nową umowę ze szwedzką spółką na ok. 7,5 mln zł, a także realizuje rosnące zamówienia wydawców szykujących się do bożonarodzeniowego szczytu zakupowego.

PPG Tikkurila przedstawiła kolekcję Color Now 2024 i Nude in Nizza jako Kolor Roku 2024 dla należącej do PPG marki Tikkurila. Nude in Nizza to brzoskwiniowy, emanujący ciepłem odcień. Tegoroczna kolekcja Color Now 2024 marki Tikkurila została zaprojektowana przez znaną szwedzką projektantkę wnętrz - Marie Olsson Nylander.

Sfinks logo

Sieć SPHINX wkrótce powiększy się o dwie kolejne restauracje franczyzowe - w Opolu oraz w podwarszawskiej miejscowości Łubna. Oba lokale, jako pierwsze w sieci, powstaną w parkach handlowych – Ozimska Park oraz Parku Glinianka. Sfinks Polska - operator, który poza SPHINX Restauracje ma jeszcze inne sieci gastronomiczne - planuje więcej restauracji w tego typu obiektach.

Betfan

Polityczny Barometr BETFAN wskazuje, że w Warszawie wybory wygra KO, ale w skali kraju to na PiS zagłosuje najwięcej wyborców - 36%. W ogólnopolskim podziale głosów KO znajdzie się na drugim miejscu z 31,5% głosów. Trzecia Droga, Nowa Lewica oraz Konfederacja zdobędą po 9,5% głosów. Legalny polski bukmacher BETFAN obecnie prognozuje, że następny rząd RP stworzy PiS z częścią Konfederacji, po tym jak ta zostanie rozbita przez dotychczasową partię władzy.

Sfinks logo

Strategia Grupy Sfinks Polska na lata 2024-2029 zakłada zakończenie procesu restrukturyzacji w spółce oraz dalszy rozwój sieci. Wśród priorytetów na ten okres znajduje się spłata dotychczasowych zobowiązań, jak również systematyczna poprawa rentowności grupy. Sfinks zamierza podwoić liczbę restauracji pod własnymi markami przy utrzymaniu wzrostu sprzedaży na porównywalnej sieci znacznie powyżej inflacji. Rozwój ma być realizowany m.in. poprzez koncepty wymagające niższej inwestycji oparte o markę parasolową SPHINX, np. SPHINX Sport Bar czy The Burgers by SPHINX. Ważnym kierunkiem rozwoju ma być również budowanie sprzedaży poza gastronomią w ramach oferty dań gotowych i licencjonowania hoteli.

Białostocka drukarnia, BZ Graf, która należy do giełdowej grupy poligraficznej Kompap, rozwija sprzedaż do Portugalii. Drukuje na ten rynek wyłącznie komiksy i powieści graficzne. Oprócz Portugalii tego typu książki trafiają też z BZ Graf do innych krajów – Niemiec, Szwecji czy Danii. Z kolei na polski rynek w białostockiej drukarni powstaje m.in. Złota Kolekcja kultowej serii „Kajko i Kokosz”.

Kluby PKO Bank Polski Ekstraklasy osiągnęły łącznie 921 mln zł przychodów w sezonie 2022/2023, co oznacza poziom najwyższy w historii. To także o 47% więcej niż pięć lat temu oraz o 7% wobec sezonu 2021/22. Tym razem na pierwsze miejsce finansowego podium wspiął się Lech Poznań – wynika z raportu „Finansowa Ekstraklasa”, przygotowanego przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton we współpracy z Ekstraklasą SA.

Sfinks logo

Restauracje sieci należących do Sfinks Polska wypracowały w I półroczu 2023 r. sprzedaż gastronomiczną w wysokości 89,84 mln zł wobec 77,80 mln zł rok wcześniej. W ujęciu skonsolidowanym grupa Sfinks zanotowała na koniec czerwca przychody ze sprzedaży w wysokości 50,32 mln zł, tj. wyższe o 13% r/r. W I półroczu grupa Sfinks wypracowała także zysk netto w wysokości 313 tys. zł.