Betfan

Polityczny Barometr BETFAN wskazuje, że w okręgu warszawskim w starciu wyborczych „jedynek” PiS przegra z KO - Donald Tusk pokona Piotra Glińskiego różnicą co najmniej 225 tys. głosów. Legalny polski bukmacher BETFAN prognozuje też, że lider warszawskiej listy Nowej Lewicy, Adrian Zandberg, zbierze więcej głosów niż Sławomir Mentzen z Konfederacji, a w okręgu 20., tzw. „obwarzanku”, Mariusz Błaszczak (PiS) pokona Janusza Korwin-Mikkego (Konfederacja). Zwycięzcy nie powinni się jednak zbytnio przywiązywać do swoich miejsc w Sejmie - zdaniem BETFAN nie przetrwa on pełnej kadencji.

Giełdowa grupa Kompap, należąca do wiodących podmiotów w branży poligraficznej w Polsce, w pierwszym półroczu 2023 r. miała sprzedaż o 21% wyższą niż przed rokiem, notując na koniec czerwca 59,54 mln zł skonsolidowanych przychodów. Do 10,39 mln zł wzrósł też skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży. Jednocześnie grupa odnotowała zysk na poziomie netto o wartości 2,14 mln zł oraz skonsolidowany wynik EBITDA w wysokości 6,41 mln zł.

Betfan

BETFAN, legalny polski bukmacher zaliczany do czołówki branży, wypracował w I półroczu 2023 r. łączne obroty w wysokości 213,5 mln zł, co oznacza wzrost o 8% r/r. NGR bukmachera od stycznia do czerwca br. urósł zaś o 26% r/r do poziomu 20,7 mln zł. W samym II kwartale 2023 r. przyrost NGR firmy był jeszcze szybszy i wyniósł 44% r/r. Jednocześnie BETFAN wypracował zysk netto w I półroczu br. w wysokości 3,75 mln zł.

Sfinks logo

Działa już restauracja SPHINX na wrocławskim Rynku. Lokal po ponad rocznej przerwie wrócił pod swój dawny adres – Rynek 39/40. Restauracja przygotowała 120 miejsc na sali oraz dodatkowych 80 miejsc w letnim ogródku. W menu nowo otwartego lokalu SPHINX są dania inspirowane kuchnią orientalną, zwłaszcza popularna shoarma i steki. Jest również oferta sezonowa na lato: dania z kurkami i fasolką szparagową, a także zupełna nowość – roślinna shoarma.

Najwyższy w historii poziom wypłat na rzecz klubów i PZPN zaplanowała Ekstraklasa SA w budżecie na sezon 2023/24. W wyniku podpisanych umów otrzymają oni z ligowej spółki ponad 270 mln zł. To efekt rekordowych wpływów zapewnionych przez Ekstraklasę w związku z nowym kontraktem mediowym z Canal+ oraz umów z kluczowymi partnerami marketingowymi ligi. Oprócz pieniędzy kluby otrzymają z Ekstraklasy ponad 2,5 mln zł w formie barterów.

Ekstraklasa.TV, platforma streamingowa Ekstraklasy, na start sezonu 2023/24 rusza w nowej odsłonie i z nowymi funkcjonalnościami. Rozwojem technologicznym ligowego serwisu OTT zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej zajmuje się TISA AG, polsko-szwajcarska firma z branży sport-tech. Współpraca z nowym partnerem ma zapewnić platformie Ekstraklasa.TV lepszą dystrybucję i nowe możliwości monetyzacji, a użytkownikom dalszą poprawę tzw. user experience.

Betfan

Według analityków BETFAN, legalnego polskiego bukmachera, po wycofaniu się platformy Viaplay z Polski prawa mediowe do meczów Premier League przejmie Canal+. Bukmacher uważa też, że wyścigi Formuły 1 zobaczą widzowie Eleven Sports. Publiczna telewizja pokaże zaś gale KSW oraz mistrzostwa PDC w darcie. Kiedy ostatecznie Viaplay zakończy streaming w Polsce?

Stihl pozostanie oficjalnym partnerem Ekstraklasy S.A. w sezonie 2023/2024. Jeden z czołowych producentów urządzeń do pielęgnacji terenów zielonych będzie dalej wspierał najwyższą piłkarską ligę w Polsce.

Łączna oglądalność transmisji meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w telewizji w sezonie 2022/23 wyniosła 40,2 mln. To oznacza widownię wyższą o 15% niż w poprzednim sezonie. Dużą popularnością najwyższa polska liga piłkarska cieszyła się także w aplikacjach i internecie, gdzie liczba wyświetleń transmisji wyniosła 6,35 mln.

Giełdowa grupa Kompap, należąca do wiodących podmiotów w branży poligraficznej w Polsce, 13 czerwca wypłaciła dywidendę w wysokości 1 zł na akcję, przeznaczając na ten cel ponad 4,68 mln zł z zysku za 2022 r. Kompap podzielił się z akcjonariuszami zyskiem kolejny rok z rzędu. Najnowsza wypłata była rekordowa i przekroczyła łączną dywidendę z ostatnich dwóch lat.

Sfinks logo

Restauracje sieci należących do Sfinks Polska wypracowały w I kwartale 2023 r. przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 44,22 mln zł wobec 36,13 mln zł rok wcześniej. W ujęciu skonsolidowanym Sfinks osiągnął na koniec I kwartału przychody ze sprzedaży o wartości 26,65 mln zł, tj. o 23% wyższe niż w I kwartale 2022 r. Jednocześnie grupa zanotowała też dodatni wynik EBITDA, który w I kwartale 2023 r. wzrósł do 5,37 mln zł z 3,39 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku (po oczyszczeniu z wpływu z MSSF 16 odpowiednio: 1,02 mln zł i -0,85 mln zł).

Giełdowa grupa Kompap, należąca do wiodących podmiotów w branży poligraficznej w Polsce, w I kwartale 2023 r. zanotowała 29,69 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 32% r/r. Mimo wzrostu kosztów sprzedaży o 38% r/r Kompap wypracował 1,25 mln skonsolidowanego zysku netto na koniec marca 2023 wobec 1,24 mln zł przed rokiem. Pracujące na wyniki grupy drukarnie BZGraf, OZGraf i laskowicki Kompap oraz spółka Komunikacja Masowa dotykał w tym okresie przede wszystkim wzrost kosztów papieru i energii.